سویق

چرا محصولات ارگانیک ؟

این روزها بسیاری از متخصصان و محققان حوزه سلامت براین باورند که شیوع بیماری‌های مختلف در جوامع بشری ریشه در مصرف غذاها و خوراکی‌ها دارد. از این‌رو این گروه به‌طور مستمر به مردم توصیه می‌کنند که مواد‌غذایی سالم و طبیعی را بیشتر در برنامه غذایی خود بگنجانند و تا جایی که می‌توانند محصولات و غذاهای ارگانیک را جایگزین موادغذایی خود کنند. باید دید که غذاها و محصولات ارگانیک به چه نوع محصولاتی گفته می‌شود و این محصولات چه ویژگی‌ها و امتیازهایی در مقایسه با دیگر محصولات غذایی دارند که اینگونه مورد توجه محققان و متخصصان در حوزه سلامت قرار گرفته‌اند و چرا مصرف و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خانواده می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و حفظ سلامت و تندرستی انسان کمک کند.

به طور کلی، غذای ارگانیک یا طبیعی، به غذایی گفته می‌شود که بدون دخالت یا بدون مصرف مواد شیمیایی و ترکیبات نگه دارنده مصنوعی تولید شده باشد.

تحقیقات و مطالعات زیادی در جهان بر خواص غذایی محصولات و فراورده‌های ارگانیک صورت گرفته و ویژگی‌های مثبت و قابل توجهی برای این محصولات معرفی شده که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت.

محصولات ارگانیک در شرایط کاملا طبیعی تولید می‌شوند و هیچ نوع ماده شیمیایی در روند تولیدشان استفاده نمی‌شود.

مصرف محصولات و مواد غذایی در درازمدت تاثیرات زیادی در کیفیت زندگی و حفظ نشاط و سلامت انسان دارند.

میزان ریزمغذی‌ها و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن این محصولات بیشتر است.

روند تولید و تهیه این محصولات در مقایسه با محصولات دیگر کمتر باعث آلودگی و تخریب محیط‌ زیست می‌شود و این مسئله در دراز مدت تاثیر زیادی بر حفظ سلامت و تندرستی انسان دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *